Oferta

Szkolenia

Rysunek tablicy, podręcznika, okularów i ołówka

Nasze ekspertki i eksperci chętnie podzielą się z Państwem wiedzą na temat różnych zagadnień dotyczących dostępności. Kształcimy i doszkalamy koordynatorów dostępności, uczymy przeprowadzać audyty i tworzyć dostępne dokumenty. Przygotujemy Państwa do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.

Przygotujemy też dla Państwa szkolenie „szyte na miarę”.

Organizujemy szkolenia u klienta lub w naszej siedzibie a także oczywiście szkolenia online.

Zapraszamy szczególnie na szkolenia dla koordynatorów dostępności. Daty szkoleń dostępne są na naszym Facebooku a zapisy organizuje Konrad Galiński konrad.galinski@spoldzielniafado.pl

Zapraszamy na szkolenie „Train the trainers”- Trener Dostępności cyfrowej

Grupa docelowa

  • Koordynatorzy dostępności, pracownicy sektora publicznego i prywatnego odpowiadający za wdrożenie ustawy Dostępność +, WCAG.
  • Studenci informatyki i pokrewnych kierunków, zainteresowani specjalizacją w obszarze dostępności cyfrowej, którzy chcą zdobyć dodatkowe kwalifikacje zwiększające ich atrakcyjność na rynku pracy.
  • Specjaliści IT i Web Developerzy, osoby zajmujące się tworzeniem i utrzymaniem stron internetowych oraz aplikacji mobilnych
  • Projektanci UX/UI, projektanci doświadczeń użytkownika i interfejsów, którzy chcą tworzyć bardziej dostępne i użyteczne produkty cyfrowe.
  • Specjaliści ds. Marketingu i Komunikacji, osoby odpowiedzialne za treści cyfrowe, które chcą zapewnić, że ich komunikaty są dostępne dla wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami.
  • Osoby zainteresowane awansowaniem na stanowisko koordynatora dostępności.
  • Edukatorzy, trenerzy, nauczyciele, którzy chcą nauczać lub rozwijać programy szkoleniowe dotyczące dostępności cyfrowej.
  • Kierownicy projektów odpowiedzialni za rozwój i zarządzanie produktami cyfrowymi.
  • Pracownicy działów HR, osoby odpowiedzialne za zatrudnianie i szkolenie pracowników, które chcą zapewnić dostępność cyfrową w miejscu pracy.

Cele kursu

  1. Zwiększenie wiedzy na temat dostępności cyfrowej Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zasad i norm dostępności cyfrowej, w tym wymagań WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) oraz innych standardów, przepisów prawnych i najlepszych praktyk w zakresie tworzenia dostępnych treści i aplikacji cyfrowych.
  2. Rozwinięcie umiejętności trenerskich w kontekście dostępności cyfrowej Kursanci nauczą się, jak efektywnie przekazywać wiedzę na temat dostępności cyfrowej, stosując różnorodne metody dydaktyczne, techniki prezentacyjne i interaktywne narzędzia edukacyjne, które wspierają proces uczenia się dorosłych.
  3. Przygotowanie do prowadzenia szkoleń z zakresu dostępności cyfrowej Uczestnicy zostaną przygotowani do samodzielnego prowadzenia szkoleń z zakresu dostępności cyfrowej, w tym do opracowywania materiałów szkoleniowych, planowania programów szkoleniowych oraz oceniania postępów uczestników.
  4. Podniesienie kompetencji w zakresie oceny dostępności cyfrowej Kursanci nauczą się jak przeprowadzać audyty i testy dostępności cyfrowej, identyfikować bariery dostępności oraz proponować konkretne rozwiązania mające na celu poprawę dostępności stron internetowych, aplikacji, multimediów i dokumentów.
  5. Zrozumienie perspektywy użytkownika z niepełnosprawnościami Uczestnicy kursu zostaną zapoznani z doświadczeniami i potrzebami osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, co pozwoli im lepiej zrozumieć, jakie wyzwania napotykają użytkownicy oraz jak projektować dostępne rozwiązania cyfrowe.
  6. Budowanie społeczności i współpraca na rzecz dostępności cyfrowej Kurs ma na celu zbudowanie sieci profesjonalistów zajmujących się dostępnością cyfrową, promowanie współpracy i wymiany wiedzy oraz wspieranie działań na rzecz zwiększenia dostępności w środowiskach cyfrowych.

Program kursu

  1. Wprowadzenie do dostępności cyfrowej
    • Definicja dostępności cyfrowej i jej znaczenie
    • Przegląd przepisów prawnych i standardów (WCAG, ADA, EN 301 549)
    • Podstawowe zasady projektowania dostępnych treści
    • Przykłady barier cyfrowych i ich wpływ na użytkowników
  2. Perspektywa użytkownika – zrozumienie potrzeb osób z niepełnosprawnościami
    • Typy niepełnosprawności i ich wpływ na korzystanie z technologii
    • Case studies: Doświadczenia użytkowników z niepełnosprawnościami
    • Symulacje i ćwiczenia praktyczne – doświadczanie barier dostępności
    • Najlepsze praktyki komunikacji i projektowania z perspektywy użytkownika
  3. Zasady i techniki dostępności cyfrowej (WCAG)
    • Szczegółowe omówienie wytycznych WCAG
    • Tworzenie i audytowanie dostępnych treści: teksty alternatywne, tytuły, nagłówki i linki
    • Tworzenie i audytowanie dostępnych dokumentów (PDF, Word, PowerPoint, Excel)
    • Projektowanie dostępnych stron internetowych i aplikacji mobilnych
    • Zapewnianie dostępności multimediów, w tym tworzenie napisów, audiodeskrypcji, transkrypcji
  4. Narzędzia i metody oceny dostępności cyfrowej
    • Przegląd narzędzi do testowania dostępności (WAVE, Axe, Lighthouse)
    • Audyty dostępności cyfrowej: metody manualne i automatyczne
    • Tworzenie raportów z audytów – identyfikowanie problemów i rekomendacje
    • Ćwiczenia praktyczne: przeprowadzanie testów dostępności
    • Planowanie badań dostępności z użytkownikami z niepełnosprawnościami
  5. Umiejętności trenerskie w kontekście dostępności cyfrowej
    • Podstawy dydaktyki i uczenia dorosłych
    • Projektowanie efektywnych szkoleń z dostępności cyfrowej
    • Techniki angażowania uczestników: case studies, symulacje, dyskusje
    • Prezentacje i feedback – ćwiczenia praktyczne prowadzenia szkolenia
  6. Przygotowanie do prowadzenia szkoleń
    • Opracowanie materiałów szkoleniowych – skrypty, prezentacje, ćwiczenia
    • Planowanie programu szkoleniowego – cele, harmonogram, ocena zawartości efektów merytorycznych
    • Praca z różnymi grupami odbiorców: dostosowanie stylu nauczania
    • Sesje treningowe: prowadzenie części szkolenia z feedbackiem
  7. Współpraca i budowanie społeczności na rzecz dostępności
    • Strategie budowania sieci kontaktów w zakresie dostępności cyfrowej
    • Wspieranie inicjatyw i promowanie dostępności w organizacjach
    • Case studies: Dobre praktyki w organizacjach pro-dostępnościowych
    • Ćwiczenia networkingowe i warsztaty współpracy
  8. Certyfikacja i ocena końcowa
    • Test wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu dostępności cyfrowej
    • Ocena kompetencji trenerskich – prowadzenie mini-szkolenia
    • Feedback indywidualny i grupowy
    • Wręczenie certyfikatów i omówienie dalszych kroków zawodowych
  9. Czas trwania kursu:

    5 dni (40 godzin)

    • 4 dni intensywnych zajęć teoretycznych i praktycznych
    • 1 dzień na testy końcowe, oceny kompetencji i sesje feedbackowe

Terminy szkoleń

6,7,9,10,11 września 2024

Szkolenie 1 - Kurs trenerski „Train the trainers”- Trener Dostępności cyfrowej

moduł z programu 5 „Umiejętności trenerskie w kontekście dostępności cyfrowej”

Trener: Ewelina Gałęzowska-Szomborg

Termin: 6.09.2024 w godz. 17:00 – 20:00

Link do zalogowania: Szkolenie 1 - „Train the trainers”- Trener Dostępności cyfrowej

Zakres szkolenia: Umiejętności trenerskie w kontekście dostępności cyfrowej

  • Podstawy dydaktyki i uczenia dorosłych
  • Projektowanie efektywnych szkoleń z dostępności cyfrowej
  • Techniki angażowania uczestników: case studies, symulacje, dyskusje
  • Prezentacje i feedback – ćwiczenia praktyczne prowadzenia szkolenia

Szkolenie 2 - Kurs trenerski „Train the trainers”- Trener Dostępności cyfrowej

moduł z programu 6 „Przygotowanie do prowadzenia szkoleń

Trener: Ewelina Gałęzowska-Szomborg

Termin: 7.09.2024 w godz. 09:00 – 12:00

Link do zalogowania: Szkolenie 2 - „Train the trainers”- Trener Dostępności cyfrowej

Zakres szkolenia: Przygotowanie do prowadzenia szkoleń

  • Opracowanie materiałów szkoleniowych – skrypty, prezentacje, ćwiczenia
  • Planowanie programu szkoleniowego – cele, harmonogram, ocena zawartości efektów merytorycznych
  • Praca z różnymi grupami odbiorców: dostosowanie stylu nauczania
  • Sesje treningowe: prowadzenie części szkolenia z feedbackiem